Cel mai bogat om din babilon. Secretele succesului universal
„O parte din tot ce câștigi să-ți rămână tie!”
Start in antreprenoriat sau Calatoria antreprenorului de la a sti la a avea inspre a deveni de Cristian Onetiu este o carte pentru antreprenori, nu despre antreprenori, adresandu-se deopotriva celor care isi doresc o afacere proprie, celor care au deja o afacere, dar vor sa o faca sa creasca exploziv, dar si celor care au o afacere mare si vor sa o dezvolte in continuare. Pentru cei care nu au inca o afacere, cartea lui Cristian Onetiu reprezinta o provocare. Autorul ii provoaca pe acestia sa isi ia un angajament pe 3 – 5 ani de a-si construi propria afacere rentabila, oferindu-le 12 principii cheie dar si o serie de sfaturi practice care sa ii ajute sa reuseasca pe acest drum.
Cadranul banilor. Ghidul unui tata bogat pentru libertate financiara – Editia a III-a
Ati observat ca multi dintre cei mai sclipitori absolventi ai universitatilor isi doresc sa lucreze pentru cei care nu si-au terminat studiile… oameni precum Bill Gates, Richard Branson, Michael Dell si Ted Turner? Acesti oameni fara studii superioare sunt astazi ultra-bogatii lumii.
Aceasta carte vorbeste despre alegerea unor noi optiuni, noi directii si a unui nou viitor financiar. – Robert T. Kiyosaki
Cadranul Banilor se adreseaza persoanelor pregatite:
sa renunte la siguranta unei slujbe si sa-si caute propriul drum spre libertatea financiara;
sa faca mari schimbari profesionale si financiare in viata;
sa faca trecerea de la Era Industriala la Era Informationala.
Cadranul Banilor furnizeaza o harta cu traseul catre succesul financiar. – Sharon L. Lechter
Cadranul Banilor va dezvaluie de ce unii oameni muncesc mai putin, castiga mai multi bani, platesc taxe mai mici si se simt mult mai in siguranta din punct de vedere financiar decat altii. Totul e sa stii cand si in care cadran sa activezi.
Cadranul Banilor raspunde, printre altele, si la urmatoarele intrebari:
Care este diferenta dintre un angajat si un patron?
De ce unii investitori obtin castiguri uriase cu riscuri putine, in vreme ce altii abia reusesc sa supravietuiasca?
De ce majoritatea angajatilor se muta de la o slujba la alta, in timp ce altii isi dau demisia si se apuca sa-ti cladeasca adevarate imperii de afaceri?
De ce, in Era Industriala, parintii isi indemnau copiii sa devina medici, contabili sau avocati… si de ce, in Era Informationala, aceste profesii se afla sub asalt financiar?
Fragment din cartea „Cadranul banilor”, de Robert T. Kiyosaki
The Lean Startup. Cum antreprenorii din ziua de azi se folosesc de inovatia continua pentru a crea afaceri de succes
Aceasta este o carte pentru antreprenori si viitori antreprenori. Cele cinci principii ale Lean Startup, care stau la baza celor trei parti ale acestei carti, sunt urmatoarele:
• Antreprenori se gasesc pretutindeni. Nu trebuie sa lucrezi intr-un garaj pentru a face parte dintr-o companie startup. Conceptul antreprenoriatului ii include pe toti cei care lucreaza in ceea ce se intelege printr-o companie startup: o institutie umana menita sa creeze noi produse si servicii in conditii de extrema incertitudine.
• Antreprenoriatul inseamna management. O companie startup este o institutie, nu doar un produs, asadar necesita un nou tip de management, special ajustat pentru acest context de extrema nesiguranta.
• Invatare validata. Companiile startup exista nu numai pentru a face lucruri, bani sau a oferi servicii clientilor. Ele exista pentru a invata cum se construieste o afacere sustenabila.
• Construieste-Evalueaza-Invata. Activitatea fundamentala a unei companii startup este aceea de a transforma ideile in produse, de a evalua raspunsul clientilor si apoi de a invata daca trebuie sa pivoteze sau sa persevereze. Toate procesele reusite de lansare trebuie ajustate pentru a accelera aceasta bucla de reactie.
• Contabilitate pentru inovare. Pentru a imbunatati rezultatele antreprenoriale si pentru a pastra antreprenorii responsabili, trebuie sa ne concentram pe lucrurile plictisitoare: cum sa masuram progresul, cum sa fixam jaloane, cum sa prioritizam munca.
Banii: Stapaneste jocul: 7 pasi simpli spre libertate financiara (Money: Master the game)
Prefata de Eusebiu Burcas:
Sunt deopotriva onorat si bucuros ca am fost invitat de editorul acestei carti sa contribui cu experienta mea in consiliere si educatie financiara personala la prefatarea uneia dintre cele mai importante carti despre investitii si prosperitate care au fost scrise in ultimii 50 de ani. Avantajul major al cartii lui Tony Robbins este capacitatea lui de a traduce termeni si fenomene economice complexe pe intelesul tuturor.
Este un veritabil manual de prosperitate pentru oamenii de rand, care muncesc din greu pentru bani si spera ca, la final, statul va avea grija de batranetea si de sanatatea lor. Obiectivul esential al cartii este sa-ti prezinte cateva scenarii fezabile si realiste pentru proiectarea arhitecturii financiare personale. Finalitatea este ca aceasta constructie financiara sa devina o structura stabila pe orice tip de vreme, cat si o sursa realista de venituri pentru perioada cand nu vei mai putea munci (sa-i spunem pensie). Una dintre cele mai mari erori financiare pe care le facem, in general, este sa nu ne gandim (din timp) la batranete. Atat timp cat esti tanar acest lucru este normal. Dar in momentul in care ai trecut de patruzeci de ani este putin probabil sa nu iti pui, macar pasager, intrebarea: Din ce voi trai la batranete? Demonstratia pe care o face Tony Robbins in aceasta carte este ca, daca nu ai in vedere un portofoliu de investitii diversificat format din macar cateva clase de active, sansele sa ai o pensie linistita sunt aproape ZERO.
Growth hacker in marketing. Un abecedar al viitorului relatiilor publice, marketingului si publicitatii. Editie revizuita si adaugita
Noua generatie a brandurilor puternice precum Facebook, Dropbox, Airbnb sau Twitter, nu au cheltuit nici un ban pe marketingul traditional. Fara lansari in presa, fara spoturi publicitare la TV sau afise. In locul acestora ei s-au concentrat pe o noua strategie – growth hacking – pentru a ajunge la cat mai multi oameni/consumatori, in ciuda bugetelor modeste alocate pentru marketing.
In sfarsit ni se explica si clarifica, in termeni usor de inteles, ce inseamna growth hacking-ul. Chiar mai mult decat atat, ni se ofera strategii reale si tactici de aplicare. – Alex Korchinski, Growth Hacker la Scribd
Growth hackerii sunt noii V.P. (vicepresedinti) in marketing, iar cartea de fata iti arata cum poti face aceasta transformare. – Andrew Chen, antreprenor in Silicon Valley, consilier pentru start-up-uri
Ryan sintetizeaza mentalitatea puternica a unui growth hacker si o face accesibila oamenilor de marketing, indiferent de marimea companiei sau domeniul in care aceasta isi desfasoara activitatea. Daca dupa ce vei citi aceasta carte nu vei avea rezultate mai bune in vanzari, inseamna ca ceva este in neregula cu produsul tau. – Sean Ellis, fost Growth Hacker la Dropbox si fondator al Qualaroo
Cartea lui Daniel Goleman a marcat o revolutie uluitoare in psihologie prin analiza importantei covarsitoare a emotiilor in dezvoltarea personalitatii umane. Studiul sau ne explica cum, atunci cand ne intelegem sentimentele, situatia in care ne aflam devine mai limpede. Descoperim chiar un nou mod de a privi cauzele bolilor care ne macina familia si societatea.
Preluand rezultatele cercetarilor asupra creierului si comportamentului, autorul propune extinderea conceptului de inteligenta. Este binecunoscut termenul de IQ – coeficientul care masoara inteligenta umana innascuta si care nu prea poate fi ameliorat pe parcursul vietii. O asemenea intelegere nu explica, de pilda, situatiile in care persoane cu un IQ mediu sau relativ scazut au cunoscut un mare succes.
De aceea, autorul a deschis calea unei psihologii care acorda un interes egal si inteligentei sentimentelor. Inteligenta emotionala (EQ) presupune in primul rand constientizare de sine, autodisciplina si empatie. Ea da seama de felul in care ne controlam impulsurile si sentimentele. Vestea buna este faptul ca inteligenta emotionala poate fi imbunatatita. Desi copilaria este extrem de importanta in punerea unor baze solide pentru dezvoltarea inteligentei emotionale, ea poate fi imbunatatita si cultivata inclusiv la varsta adulta.La zece ani de la aparitia primei editii in limba engleza, studiul inteligentei emotionale a capatat proportiile unui domeniu stiintific autonom in slujba caruia lucreaza un numar impresionant de cercetatori folosind cele mai avansate metode tehnologice. Astazi inteligenta emotionala se preda in scoli si universitati, competentele sale au devenit criterii de angajare sau de promovare in cariera, iar programele de educatie pe baza sa au devenit punctul de plecare in politicile sociale de prevenire a imbolnavirilor sau criminalitatii. Toate acestea au inceput in urma cu zece ani, de la formidabila carte a lui Daniel Goleman, Inteligenta emotionala.
Cel mai mare consultant de investitii al secolului al XX-lea, Benjamin Graham a indrumat si a inspirat oameni de pretutindeni. Conceptia lui Graham cu privire la „investitiile bazate pe valoare” – care-i apara pe investitori de erorile grave si ii obisnuieste sa elaboreze strategii pe termen lung – a facut din Investitorul inteligent biblia pietei bursiere inca de la prima ei aparitie, in 1949.
De-a lungul anilor, evolutia pietei a dovedit temeinicia strategiilor recomandate de Graham. Pastrand textul originar al lui Graham, editia de fata include un comentariu actualizat apartinand lui Jason Zweig, cunoscut jurnalist specializat in piete de capital, a carui perspectiva tine seama de realitatile pietei actuale, traseaza o paralela intre exemplele date de Graham si stirile senzationale referitoare la piata financiara actuala si ii ajuta pe cititori sa inteleaga mai bine modul in care trebuie aplicate principiile lui Graham.
Vitala si indispensabila, aceasta editie a Investitorului inteligent este cea mai importanta carte pe care o veti citi vreodata cu privire la modul in care va puteti atinge obiectivele financiare.
„Este un proiect de suflet mai vechi al meu, pe care ma bucur sa reusesc sa il finalizez acum. Informatiile din carte sunt, cred eu, utile pentru orice antreprenor, dar sipentru cei care se gandesc sa urmeze in viitor aceasta cale sau chiar pentrucei care nu sunt antreprenori, dar sunt implicati in orice alt mod inactivitatile antreprenoriale din Romania.
Documentarea pentru carte a implicatatat cursurile de entrepreneurship pe care le predau la scoli de businessexecutive MBA (CEU Business School si acum la Maastricht School ofManagement) cat si experienta acumulata in Arena Leilor sau mai recent in Schoolforstartups dar mai ales experienta din ultimii aproape 20 ani deactivitate antreprenoriala personala. „
Marius Ghenea
Secretele succesului. Cum sa va faceti prieteni si sa deveniti influent
Dale Carnegie spunea ca „succesul inseamna sa obtii ceea ce vrei, iar fericirea inseamna sa vrei ceea ce ai obtinut”.